Jennys tankar

ju fattigare land, detso fler tempel =P

Publicerad 2009-07-18 00:34:48 i Allmänt,

Tjenis Klenis!

Idag har varit en mycket bra dag, jag har haft en helt normall temperatur =). Känt mig sval och helt okej. Har däremot varit extra trött i kroppen och allt har känts extra tungt idag. Men man ska inte klaga, fint väder och inge regn =).

Var och handlade med min lilla mor idag, var riktigt jobbigt att gå, ryggen tar stryk så fort man står.
Iaf så skulle vi ha grillkväll här och spela kubb ikväll. Efter handlingen så for jag hem till Slottsbron och gosa med min lilla bebis, min misse bebis. Satt och prata lite med pappa också, han är på stand by hela helgen, så inge öl för hans del.

Planen ser ut som så att pappa kör mig in och de kollar mig så de inte är falsk alarm, så ringer ja mamma mutter som får hämta syster och Malin. Vill vara säker liksom, så ja inte släpar med Malin in 10 gånger i onödan.. Men vi får se hur det hela går till =P.

Jo efter pratstunden med min lille far så for vi till Grums igen och greja lite, med betoning på lite =P. Mamma är så snäll och gör så mycket för mig och jag är oftast folkilsk tillbaka =(. Sen när jag är i form igen, lr iaf inte har en tung mage och kommit in i mammarollen ska ja hjälpa till mycket.

Iaf så vid 7 kom folket =) Mattias, Jörgen, Grahn, Putte, Syster och Johnny. Elektrikern Lennart var redan här och sprang upp och ner som en liten vante i trappen =P.

Så när alla var här grillade vi och åt som tokar, mums va gott de va!! Min mamma är bäst på grillat, där  står männen i lä!
Iaf massa mat blev de, tror alla åt lite för mycket =P

Sen blev det kubbturnering.
4 lag delade vi in oss i:

Team 1
Jag, Jörgen och Grahn

Team 2
Mattias och Fredrik

Team 3
Mamma och Lennart

Team 4
Josefin, Johnny och Putte

"Mitt" lag var självklart bäst, Jörgen blev superkung på kubb så fort han fick sig en snus. Slog ner minst 1 i varje omgång =).

Vårt lag vann mot alla utom Team 2, %¤%/&%#%& oxå!!

I halvlek tog vi kaffepause och käkade glass, man är ju tvungen att äta upp sig inför vintern, ni vet väl att svininfluensan kommer till hösten, då är det bra att ha lite extra =P.

Många skratt blev det i detta trevliga sällskap, några av Grums finaste pojkar!

Här kommer det massa kort...

Muntergökarna Grahn och Jörgen



Jörgen och Josefin


Johnny, hade kammat sig som vanligt =P



Mattias "jag vill inte vara med på kort" Nielsen, Broder och Mamma Mutter




Team 1: Jag, Jörgen och Grahn



Johnny och Josefin


Team 4: Putte, Josefin och Johnny



Broder Fredrik






Team 2: Mattias och Fredrik












Elektrikern Lennart






Mamma Mutter












Johnny



Josefin och Johnny



Putte






Myggorna älskar visst Johnny, så han fick låna en keps som skydd =P



Lennart och Johnny








Elektrikern =P



Jörgen lyckades med detta kasst, inte ens proffs skulle fixa de =P


Imponerande =P



Team 1



Team 3: Lennart och Mamma






Team 4 gör sig redo



Publiken / Hejjarklacken



Team 4, lyckades med det omöjliga att inte träffa nån i detta vimmlet av träkuber =P
Fredrik jämförde de med att skjuta en golfboll in i skogen och missa alla träden =P



Som ni ser blev de utklassade av Mamma och Lennart =)





Ja det var väl allt


Pössen och Kramen

Kommentarer

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-07-18 19:48:39

Ni har så himla roligt på era träffar. Leker och äter gött.. Det kommer bebben tycka om :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-18 22:27:13

Egentligen så tror jag att team 3 vann.... vi hade ju alla våra träkubbar kvar (!!) när vi vann!!!!



Det är inte alls jobbigt Jenny, bara kul att vara med dej o fixa lite o hjälpa till, jag tycker inte alls att du är så sur du överdriver, jag tål.. (JAG lägger mej nog i lite FÖR mycket.. men men, inte varje sommar man ska bli mormor.. du ska få se hur det är :-)

Kram Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela