Jennys tankar

Idag...

Publicerad 2009-03-11 19:30:13 i Allmänt,

Hej hopp!!

Så idag har jag varit hos barnmorskan, ja lovar har världens bästa.
Hon hjälper mig som bara den, erbjöd sig till och med att följa med mig på ett möte med en socialtant.

Var iaf där och fick höra hjärtljuden =), ska tillbaks om 3 veckor igen..


så tyckte barnmorskan att ja ska kräva ett faderskapstest, eftersom "folk" häromkring tror att de kan vara vem som helst.
Barnmorskan e jättenoga med att skriva allt i journalen, ifall de blir nåt så ser de att de är inget jag hittar på då..

Så nu jäklar har ja koll!

Så ska de hjälpa oss med nåt schema om de skulle behövas... Tror ja inte behövs.. som de ser ut nu.. Gött!

Vännerna kan inte dras in, vilket ja tyckte var skönt att höra..

Så nu känns allt så jäkla bra..

Ska få hjälp att skriva papper och ha allt klart innan de sista månaderna..
Är så jäkla gla över att jag fick S som barnmorska.

Så nu slipper ja oro mig för sånt och kan bara koncentrera mig på magen och mig själv..

Bara ja får mina pengar så kan ja avsluta..
Ska få/ha dem innan maj så de känns gött =).


S tyckte att jag skulle tänka igenom förlossningen igen, om vilka jag vil ha med..
Snällt erbjudande, men du är i en utsatt position så tänk dig för..
Så ja tror att de bara blir syster och en back up ifall hon är på Gotland..
Hhaha Magnus är förvarnad haha, fast han tvärvägarar nog...

Drömmer mardrömmar om att ja får ringa runt halva släkten innan ja hittar nån..

På måndag ska jag och syster till Centralsjukhuset, de ska bli kul =)..

Mitt liv leker för tillfället and i love it!! =)

Pöss på er Vänner

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-11 20:56:31

skönt att du fått en barnmorska som bryr sig, sånt tycker vi om :) kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-11 22:22:29

Ska berätta om min barnmorska ...tror hon heter gunilla (?) hon ifrågasatte ALLT... om jag verklige nvar gravid trots mensen försenad 8 veckor och ett possitivt gravtest..TUr du inte har henne, helt psyko!! alltså till slut sa jag till henne - Tyvärr har jag inget förtroende för dej, efter ultraljudet vill jag byta till sofia. Hon svarade : jaha ja men du ringer efter ultraljudet och får en tid ... hon fråga inte ens varför eller reagerade inte ens ..jag tror hon är lite efterbliven!!

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-03-11 22:50:40

Jag kan vara din backup vetdu, men du får säga till fort så jag hinner ta bussen :P Eller så får jag ta tummen ur o skaffa körkort, bara för din skull! ;)

Postat av: Malin

Publicerad 2009-03-12 09:33:30

haha, finns nog många som ställer upp som Back up... så även jag, hihi.... Ifall det verkligen krisar och du inte får tag i nån, så kör jag dig, stannar hos dig om du vill min lilla vän!! Kramiz M

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-03-12 13:29:56

Jag kommer aldrig att vara längre än 2,5 mil bort, oroa dej inte för skjuts... det är värre med förlossningen -du och alla psykologer ratar "mormor" som sällskap :-) (men jag kan sitta i väntrummet) skönt att läsa att du har så många goa vänner omkring dej

Kram Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela