Jennys tankar

Mammas dag

Publicerad 2009-06-01 01:15:45 i Allmänt,

Tjena tjena!

Nu kan man ju fråga sig va fanken jag gör uppe, funderar på samma sak själv..
Ja kan inte sova, de e varmt som satan här, så är ja tätt i näsan. Skulle gärna ha en lång radda svordomar efter de där, men nej.. Jenny måste försöka bli barnvänlig nu.
Svära får man göra på gamla dar, iaf om man ska lyssna på vad vissa äldre har att säga =P..




Så igår var det iaf mors dag! 

och Millas födelsedag, som jag upptäckte när jag snokade runt på hennes blogg =).
Stort Grattis!

Men vi har inte firat ett dugg idag, mamma har varit i stan och kristinehman hela dagen.. Så vi ska fira en annan dag, när alla tentor och sånt är gjort.

Men present har hon fått, fick 2 grejer för längesen så blir det väl nån liten grej när vi ska fira =).
Som ni vet fick hon ju ett växthus, krukor och massa frön. Min lilla mor har blivit intresserad av att plantera och allt sånt.

Själv tycker jag att det är himmla kul att plantera och äta av grejerna man sått, men det där med att komma ihåg att vattna och allt annat är jag mindre bra på..
+ Att den här sommarn så bryr ja mig inte ett dugg. Har varken tid eller ork!

Idag har jag övat på att sätta kateter och pvk, går sådär att sätta PVK på en handduk och stasa med ett skosnöre =P
Men det är tänket och rutinerna som ska in. Så handduken klaga inte allt för mycket iaf =P..

Ne nu måste jag försöka somna om ja ska klara eximinationen imorgon..

Pössen

Kommentarer

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-06-01 10:48:43

Om ni väntar med att fira till bebben har tittat ut så kan ni fira varandra ;)Hoppas allt är bra =)

Postat av: Annika A

Publicerad 2009-06-01 11:13:16

Tyckte den gammla var lite tråkig, är det sommar så... Hitta denna på http://www.blogghjalp.se/blogg-mallar



Hoppas du har det skapligt i värmen, sköt om dig!

Postat av: Milla

Publicerad 2009-06-01 23:31:10

Tack igen! :) Inte ofta man blir omnämnd i någon annans blogg sådär. Jag är hedrad! :D



Förstår att det inte är kul att vara preg i denna högsommarvärme som råder just nu, men jag har hört att det ska bli sämre väder nu igen några dagar så jag hoppas du hinner svalka av dig då. ;)

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-06-02 08:23:15

Lilla goa Jenny

jag fick världens bästa present (det får jag ALLTID av mina barn) ett växthus där det trängs massor av blommor och lite ätbart också: paprika, tomater, spenat, sallad du ska få äta av allt,

jag vattnar :-)

Kram Mamma

(nästa år blir du firad också, snart får vi äntligen träffa lilla bäbben, längtar så...)

Postat av: Maria

Publicerad 2009-06-02 18:48:10

Vilken fin sten var hittar man sånna?? kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela