Jennys tankar

Min dag...

Publicerad 2009-05-27 23:13:31 i Allmänt,

Tjena tjosan!

så idag har det varit fullt upp, iaf ett tag..

Började med att jag sov asdåligt inatt, varmt som satan.. Armarna värker, benen och höften värker.. Magen är faktiskt inte ivägen än, lr ja hämtar jue inget onödigt på golvet.. Fy fan vad det är långt ner till golvet!!
Men annars så är det inga problem, har faktiskt haft mina vanliga byxor på mig idag. Okej de sitter kanske inte lika snyggt som innan, men ja kommer i dom iaf.

Känns lite bra när vågen tickar uppåt, man får ju vara glad för det lilla =P..

Iaf så har jag hört tåget inatt, hur det bromsar och hur det åker suck.. Finns inget som var bra inatt, tror inte ens att jag hade en trevlig dröm.

ne nu ska jag sluta klaga, de kunde vara värre!

Iaf så idag då, det första jag gjorde var att ta en tur till skolan. Avanmälde mig till tentan, kände att jag rörde ihop allt, försöker ju plugga till 4 olika grejer samtidigt.. Det går så där, tycker 2 saker sitter ganska bra, men då är det några saker till som ska in..

Iaf i skolan passa jag på att kopiera en massa papper och kolla om jag kunde boka nåt metodrum..
Efter de så tog jag en tur till Zakrisdalsverken med broder, han skulle hämta sina grejer och säga tjing tjong till alla.
Själv satt jag i bilen och va varm som bara den, prata lite med Magnus oxå..

Sen tog vi en tur till mammas jobb och hälsa på, mycket trevligt!
Fast man saknar dem som jobbat där på riktigt! De som alltid varit där, som iofs har gått i pension och inte jobbat på flera år.. Men det är ändå dom som hör hemma där..
Som ni ser så tar jag detta med förändringar bra =P

Efter lite dryck och några pratstunder så for vi vidare till "Köp Barnvagn", för att vara "besvärliga" kunder åt Magnus =P.
Jag vill ha en sån napp, vart finns det, jag vill ha en sån fast utan det ämnet och de.. =P
Magnus har föresten fått ett vikariat där på 1,5 år.. Så jag lär springa där så fort jag behöver nåt, lr jag lär ringa han och se till att han fixar det rättare sagt =P.

Så bygger han ju ihop barnvagnar och grejar med dom, så han är riktigt haj på Emmaljunga nu. Så där ska han få hjälpa mig när det blir problem med nåt. Låter som om jag bara utnyttjar min stackars vän nu, men så är det inte.
Skitglad för hans skull, alla får ju bara sparken nu.. Så är skitglad att han hitta jobb! Sen att det råkar vara på köp barnvagn och jag är gravid är jue bara ett + i kanten =P..

Han är så snäll!
Igår ringde han mig på sin lunch för att berätta vilka spjälskydd dom hade =)! De e min Magnus muff de!

När vi kom till grums åkte jag och tog blodprov och köpte massa bra att ha saker på apoteket, finns alltid något man behöver! Hem och hämta röst kortet för att åka till bibblan för att rösta och vänta på att Mattias skulle få lunch!

På vägen hem så sprang det en hund lös på duvåsen, gjorde en snygg parkering efter vägen och hoppa ur bilen för att få tag i hunden.
Fick iaf tag på huden, sen fick broder gå runt och plinga på hus och fråga om de visste var den bodde.. Hitta tillslut en gubbe som skrek gå hem Nemo.
Så jag och broder hitta nemo =P.

Gubben peka iaf ut huset och vi följde hunden hem.. <--- dagens goda gärning =P


På bibblan passa ja på att låna lite böcker om barn, kom på att det kan jue vara bra att läsa nåt innan.. Fast det får bli när terminen är klar.

Efter att ha dividerat om vart vi ska luncha, det blev iaf pizza. Satt där och käka och lyckades tappa en paprika rakt på magen, inte så svårt att räkna ut vart den skulle hamna men.. jaja en fläck suck!   


Vet inte om Pizzagubben skulle vara rolig eller snäll, men han kom med en massa papper och stopp in i tröjan på mig och bredde ut över magen, så jag fick en hak-klapp hahahaha!!

Efter de så åkte jag hem och la mig på soffan, vakna 20 över 5 sen skönt som bara den att få sova lite!

Efter den luren gick det inte i många knop, stritt litet i telefonen och varit och gosat med missen.
Lite pill på datorn har det också blivit


det var nog allt, vet att det blev aslångt, men ni får stå ut med att läsa =P

Just de, vet ni vad.. jag missa Anna och Tessan idag som var på promenad.. Hade mobben på ljudlös efter skolan och missa att få på ljudet. Och sitter man på en pizzeria och är hungrig som satan, så har inte Jenny blicken mot fönstret och gatan.. Fasiken, ja kunde ha fått träffa 2 pinglor och 2 små söta prinsar idag, men ja fick nöja mig med pizzan. Tur man inte är ett matvrak =P.
Nästa gånga ska jag hålla utkik!!



Natti natti gott folk!

Kramen

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-05-28 00:02:20

vet vad du menar med förändringar.. kommer kännas konstigt i sommar när jag typ är ensam av oss alla från i fjol! :( hoppas ni kommer tillbaka så fort som möjligt, haha.. oj slängde en blick på räknaren nu, 47 dagar är ju ingenting! gud va fort de går.. känns som de nyss va nyår.. jaja! hade göttans :) kramar!

Postat av: Malin

Publicerad 2009-05-28 11:47:55

Härligt!! Räknaren går neråt, det ska bli så spännande! Den 3:e ska vi hitta på något med jobbet. Kolla hur du har det och hör av dig om du har tid och lust att vara med! kramiz M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela