Jennys tankar

Suck!

Publicerad 2009-11-07 13:31:39 i Allmänt,

Tjohej!

Så igår var ingen bra dag, tror aldrig jag svurit så mycket på en och samma dag.
Det börja med att plutten gallskrek i säkert 5 minuter, inget hjälpte. Så efter en stund la ja honom på skötbordet då blev han tyst och sen var allt som vanligt. Kan säga att de 5 minutrerna kändes som 4 timmar på morron när jag var astrött.

Fast att plutten skriker kan jag ta så det var inte de som var dåligt.. Han är bebis så lite skrik får man tåla, även om jag är väldigt bortskämd på den fronten.. Han skriker typ aldrig kan nog räkna de gångerna på en hand..

Efter denna start på dagen så gick det utför!

Jag skulle dra på mig mina brallor och sådär störande så fastna tårna liksom, så hur mycet man än drar och sliter så sitter tårna på samma ställe och byxorna bara töjs.(jag skulle ha på mig mysbyxor). Sucka högt och drog av mig de förbannade byxorna för att skaka rätt benen på dem. Skaka och tog ner dem och lyfte på mitt ben för att trä i, vart fan tror ni det andra benet hamna. Jo nämligen i toaletten.. En lång tyst ramsa blev det, och några högljuda suckar om att allt ska ta mig fan skita sig.
Av med brallorna och på med ett par ikke mysbyxor, kan iofs vara bra för jag har sunkat ihop totalt.

Sen skulle jag och plutten gå och hämta paket, på med alla grejer så fort jag drar vagnen utanför dörren börjar det regna mer. Så nu var det lite för mycket för min smak, har jue inga regnbyxor.
Lyfte iaf upp plutten ur vagnen så han fick titta på regnet, sen gick vi ut från altanen så han fick känna regndropparna. Nåt som var mycket spännande =), så man smälte och tänkte inte på allt krångel.

Socialtjänst ringde ännu en gång, de gick inte att få tag i X, han svara inte i telefon och breven som hon skickat ut till 2 olika adresser kom tillbaka. Jaha, jag förklarade igen att jag har inget nummer, men att jag skulle försöka få tag i X's pappa. Funka inte de skulle hon få nr till mamman..
Ibland undrar jag varför jag är så snäll och erbjuder mig att göra deras jobb..
Får väl se om det bara blir vi på onsdag lr inte..

Massa småsaker hela dan, pappa hämta oss så åkte vi och käka, ja då spilde jag på halsduken, jag packa väskan åt plutten och när jag skulle ta upp en body så fastna den i väskan så allt bara flög åt alla håll när jag försökte skak loss den.

Sen på kvällen gjorde jag iordningen ram, som ja ska ge bort. La den på golvet och gav plutten mat. Har alltid plutten på en kudde när jag ammar för jag tycker det är lättare, så när han somnat skulle jag bära in honom. Och tack vare kudden så såg jag inte vart jag sätte fötterna..
Vart tror ni jag trampar?
Jo precis mitt i ramen, annars brukar man jue trampa lite så man känner nån kant så man inte sätter ner foten. Nope jag sätter foten mitt i och känner ingen kant. Kras sa det i glaset!! Måttligt förbannd blev jag gick iaf in och skulle lägga plutten, men så fick jag inte bort kudden så plutten vakna och blev kinkig och somna inte om på nån timme. Så då fick man börja om, prova att lägga mig brevid honom, men de funka inte! Inte var han nåt trött så han fick följa med upp igen. så det blev lite kvällsgos, medans min snälla mamma fixade ramen.
Skrev ut nytt kort och bytte glas.

Min mamma är allt snäll hon! Till och med bäst skulle jag vilja säga!

Trött och ont i kroppen som bara den, har fått ont i mina leder igen. Har inte haft de under tiden jag pluggat men nu har det börjat igen och knäna värker som bara den. Det är som om nåt låser sig i ena knät..
Armbågarna värker också, ne ska inte klaga de kunde vara värre =P.

Det är iaf tur att man har plutten för han kan få en att glömma allt, ett leende och man kan inte låta bli att le tillbaka. Min älskade lilla son de, han förgyller varje dag för mig, fattar inte va man gjorde innan honom. Vad smälte man för då? Vad gjorde en riktigt lycklig då?

Även om vissa dagar kan vara jobbiga och man bara vill låsa in sig och vara för sig själv i en timme, så är han de finaste, underbaraste jag har.

Ja det var nog allt om igår..

Kramar på er från Klag Jenny =P

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-07 21:58:59

Kära Jenny, hoppas idag har varit bättre. Jag får säga som Alfons farmor "tråkiga saker finns till för att man ska märka när det roliga kommer". Tyvärr så är det så att ibland så strular allt, men det roliga brukar stå bakom knuten.



Kämpa-på-kram från Moster

Postat av: Milla

Publicerad 2009-11-07 22:09:06

One of those days... Inte kul, men de drabbar oss alla. Hoppas lördagen varit bättre! :) Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela