Jennys tankar

Helgen

Publicerad 2009-11-22 22:08:44 i Allmänt,

Hej hopp gott folk!

Vart sjuttsingen tog helgen vägen?
Tycker inte jag hunnit med ett dugg, skulle jue ha pluggat mer. Har bara hunnit 1 kapitel..

iaf så igår släpade jag med mig Vincent, Brollan och pappa in till stan. Jag skulle ha tag i sidenband till dopklänningen som jag fick efter att ha letat som bara den efter en affär mamma tipsade om. Bara den detaljen att den hade flyttat till 15 huset utan att meddela min mamma de =P.
Men vi hitta dit tillslut, fick också tag i en födelsedagspresent till Vincent's farfar så nu slipper ja stressa med det.
Vincent fick så klart välja själv vad som skulle inhandlas, han skickade telepatiska vibbar från vagnen till mig =P. Inhandlade också en present till en viss fru =P.

Sen blev det lite blöjor och annat som kom med hem.
På kvällen tvingade jag pappa att kolla på dansbandskampen och Torgny Melins gick så klart vidare, jag röstade och pappa muttrade om telefonräkningen =P.
Kan inte förstå hur Melissa som sitter i "juryn" kunde klaga på spootlights kläder när hon själv så ut som hon klätt sig i mörkret och rotat i utklädningslådan. Varför har hon fått för sig att de inte är några tjejer som sjunger i dansband? Hon i titanix skulle jue kunna komma in och sätta sig och skita på golvet och ändå få toppbetyg av henne.
Ja vi systrar håller ihop, de behövs fler tjejer inom detta område.

jaja nog klagat på den tokan!

När jag ändå är igång och klagar så kan jag hiva iväg en känga till alla bilförare som är värdelösa på att köra bil. Blir tokig på bilförare som kör de lagliga 100 när det är dubbelfiligt in till staden, men så fort det blir enfiligt ja då är det för smalt (lr va de nu tänker när de saktar in) och då tycker de huxflux att 70 passar bättre. Va fan håll 70 hela jävla tiden då, så vi andra bilförare kan komma förbi när det är dubbelfiligt. Kan hända att mitt finger faktiskt har åkt upp i rutan när de håller på så.

Tillbaka till dansbandskampen, pappa hade köpt ostbågar som han satt och knapra på. Vincetn tyckte att ostbågspåsen var världens roligaste leksak, han var hur glad som helst över att få sitta och prassla med påsen. Nu satt han i mitt knä medans han prassla, jag gav han så klart inte en påse och lät honom ligga på golvet själv och leka med den (alltid bäst att vara tydlig så ingen hoppar på en =P).

Vet inte om Vincent kände att det var hans vanliga säng han låg i, men han kunde inte komma till ro. Han somna tidigt men vakna halv 2, sen vakna han 5 och somna inte förens 7 igen. Såg på han att han var trött och prova massa olika sovställningar, men de gick bara inte att komm til ro. Skulle försöka med att byta blöja en gång till, för han kan bli kinkig och så om blöjan är yttepytte blöt precis när han ska sova. Tänkte att det var smartast att byta i sängen, han låg naturligtvis i min säng. Hur tror ni de hela sluta?

Jo att jag fick massa kiss i min säng, bara att kliva upp och hiva in bäddmadrass och lakan till tvättstugan. Vincent låg och prata som bara den under tiden =P

Kommer kort nångång till veckan, korten är nämligen i slössbron.

Hade massa bra att skriva, nåt som jag klurat på hela helgen, men nu är det som bortblåst.

Ne nu blir det lite tv, sen sängen

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela