Jennys tankar

Mammas och Thomas 100-års kalas!

Publicerad 2009-10-04 22:34:19 i Allmänt,




Tjenis!


Så igår var det fullt upp hela dagen, skulle egentligen ha gjort en tenta igår.. Men jag kom i säng sent och plutten vaknade 4 första gången sen vakna han typ en gång i timmen fram till 7 och skulle ha mat. Så när jag klev upp ur sängen vid halv 8 stod mina ögon i kors. Trött som bara den var jag, men eftersom det var dagen D för mammas fest så gick jag upp för att baka scones. Men nån tenta blev det inte!

Måste jue fira lite i oktober också =).
Så mamma fick ytterligare ett paket, hon fick en sminkning på Make Up Store och 300 i presentkort i samma affär. Så klockan 1 skulle hon vara i stan för att få maket innan festen, mamma blev riktigt snygg. Riktigt bra sminkad, tror aldrig jag sett henne så fin, lr jo min mamma är fin jämt även utan smink =).

Sen efter sminket skulle jag egentligen ha hjälpt henne med lösnaglarna men allt drog ut på tiden så de hans inte med =/..

Åkte till Slottsbron med Vincent för morfar skulle vara barnvakt, glömde visst nappen till nappflaskan fick jag höra sen...Ops..!

Vill egentligen inte att Vincent ska äta ur nappflaska de gånger han behöver tillägg (dvs när jag ska bort), han har iofs inte fått tillägg förens igår, lr jo på avdelningen fick han de och de första dagarna hemma.. Då fick han maten på sked, tar lite längre tid men det får de vara värt. Rädd för att han ska bli bortskämd och sluta amma om han får nappflaskan..
Har iofs alltid en sån där liten semper hemma ifall han skulle behöva tillägg nån gång =P, man måste jue vara förberedd. Jaja nog om de

Iaf så till slottsbron och amma de sista innan vi åkte in mot staden.

På festen så började Gunnel med att berätta lite, sen fick Josefin som var toastmaster ta över =). Riktigt duktig min lillasyster! 
Sen blev det mat, massa god mat och olika sorter. 
Självklart hade vi sånghäfte så det blev några trudelutter under måltiden, efter maten så var det Bettan och Bennys tur på schemat. Tror de flesta blev överraskade när de berättade att  de skulle köra linedance med oss.
Det var SKITKUL!! Varmt som satan bölev det men jösses vad roligt det var..

































Så såg det ut när 65 glada människor med otrolig taktkänsla skutta runt =P.
Nästa punkt på schemat var Gretas orkester från Skoghall som kom och spelade resten av kvällen.
Sångaren i banden skulle egentligen inte ha kommit då han har varit inblandad i en cykelolycka och precis opererat sig för den, blåslagen och gipsad kom han.
De började med allsång och lite tävlingar, så de delade in oss i 6 lag.



Sen efter en stund så kom "Lillbabs" och fick hjälpa bandet med poänghållningen..


Först lite Klas-Göran =P



Lillbabs a.k.a Moster Gunnel


Lag 4 och 5 försöker fjäska till sig poäng från bandet =P



Kören försökte också få poäng =P


Lite frågor om födelsedagsbarnen och sånger imellan låtarna

Efter tävlingen så kom "Birgithas timme" då alla var tvungna att lyda mamma. Hon hade bestämt vad hon ville ha i present av alla =P.



Naturligt vis var det sånger, så hon berättade lite om sitt liv och först ut på sceen blev morfar, hennes Farbror Arne och Storebror Anders som fick sjunga gonattvisan som mormor och morfar (alltså hennes mamma och pappa) sjöng för mamma är hon var liten.

 

Mamma hade fixat text till alla sånger hon ville höra så kompade bandet =).
Sen var det dags för näste man upp på sceen som blev mammas barndomsvän Lena Thorstensson!



Lena slapp iofs att sjunga utan vi sjöng för henne för hon hade också fyllt 50 år =).
Efter Lena kom vi jue till åren 82 , 83 och 85 sa mamma.. Jahapp Då var det bara att ta fram sångrösten och äntra sceenen då..





Jag vill vara din margareta,, bara vara din margareta lalalala

Kan säga att kareoke kändes inte lika kul nykter på en sceen framför 65 personer som man inte känner särskillt bra =P. Men vi gjorde de iaf! Men nervöst var de =P..

Sen blev det året 87 lr 89 tror ja, då mamma började kören, så då fick mammas körtjejer gå fram och sjunga mammas favoritsång, Rudolf med röda mulen.
Så glad att jag inte fick sjunga efter kören, för dom KAN sjunga!!




Sen blev det dags för mamma fd arbetskamrater att sjunga, de fick sjunag en låt som de alltid bruka sjunga på personalfesterna förr =).


Anders, Peo och Bertil



Peo fik även sjunga "det är inte lätt att va ödmjunk".

Sen var det egentligen dags för Anngerd (tror hon hette så) att sjunga tillsammans med Majlis, tjejerna i mammas trissgrupp. Men hon kunde inte komma =/, så mamma fick ställa upp och sjunga tillsammans med Majlis istället.


Mamma och Majlis

Kusinerna fick sjunga sjumilakliv, eftersom de för nåt år sen gjorde en musikvideo till den.. Som by the way min moster sa ligger på youtube, ska lägga upp den länken nån gång..


Petra Jessica och Camilla


Kommer inte riktogt ihåg hur vi är släkt, men nu blev det iaf reidars tur att äntra sceenen.



Efter Reidar blev det äntligen Lennarts tur, ni vet han elektrikern =P
Jag tyckte han skulle göra en kupp och sjunga Lovisa Rask =P.

Lennart kom tillbaka helt kall om händerna efter sången, han var så nervös sa han =P.

Lennart och bandets sångare Örjan!

Sen blev det Gards (?) tur, han fick sjunga sin favoritsång "det var en kyckling som hette Gullefjun" =P 

Gard

Sist men inte minst fick mammas lillasyster Gunnel avsluta det hela. Hon och Örjan fick sjunga värsta schlagern..

Moster Gunnel och Örjan



Efter "Birgithas timme" så blev det tårta och kaffe, just det mamma hann med en skål för Christer också i sin timme =). Tror säkert han var där och tjoa med oss..

Efter tårtan så hade Thomas barndomskompisar skrivit en sång till honom som de framförde, mycket fint!


Sen drog Gretas igång igen och det bjöds på dans..









1 minut över 12 var det meningen att det skulle bli bulle och kaffe, det var jue kanselbullensdag, fast jag tror det drog ut på tiden och klockan blev säkert halv 1 innan bullarna åkte fram..

Sen bjöds det på mer dans till Gretas orkester =)










Erik var där









Magnus var där..


2 såna här blev det för mig under kvällen..


En riktigt rolig kväll blev de..

Ja tror jag fick med allt nu..



Nu blir det natta!!


Kram kram

Kommentarer

Postat av: annica branting

Publicerad 2009-10-04 22:56:18

Åh era fester blir alltid så lyckade. Ni ser ut att ha haft det jättekul!



Birgitha är vacker som en dag! Du har att brås på gumman!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-05 12:34:05

Hej Jenny!

Vad roligt det var att se alla bilderna. Tack!

Det var en fantastisk kul kväll tycker jag också.

Ha det bra!

Moster

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-10-05 15:49:10

Vad fin du var Jenny! :) Och kul verkar ni ha haft :) Kramen

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-05 22:16:44

Ni verkar haft kul =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-06 17:53:29

Vad roligt att se alla bilder! Jag tog inte en enda själv (men har 8timmar videofilm :-)Festen blev hellyckad, alla var glada o ställde upp på allt "bus" som förekom. Tack, tack!

/Mamma

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-09 21:29:58

Fina bilder . Det blev ju en fantastisk fest utan

Lovisa Rask , så den spar vi till ett annat tillfälle Elektrikern

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela