Jennys tankar

Måndag

Publicerad 2009-10-13 13:18:52 i Allmänt,

Tjena tjosan!

Så idag fick jag och Vincent en heldag hos snälla tant Malin =)..
Vaknade sista gången vid 10- halv 11, eller blev väckt kanske man ska säga. Plutten låg och pratade brevid mig, han ler så stort när han märker att man vaknar =). Så det första man gör varje morgob är att gosa och prata, han är sååå go!

Man vaknar trött och sliten, men ett leende från plutten och man glömmer allt..

Iaf så gjorde jag iordning plutten, sen var det dags för mig att ta en dusch och få i mig lite frukost. Sen bar det av mot Malin, var riktigt skönt att traska i det fina vädret. Plutten sov inte en blund på hela vägen!

Hos Malin så blev det fika och både middag, hur mumsigt som helst!! Ska ta det receptet nångång, lättvindigt var det också =) sånt gillar jag!

Vincent somnade i Malins famn när de dansade till Winnerbäck, så söta så..
Och rena lyxen för mig, nog för att det är mysigt att gosa med en trött Vincent, men ibland är det skönt om någon annan gör de..



Passade också på att fråga Malin om hon ville vara gudmor till Vincent, och det ville hon =).. Så nu är gudmödrarna fixade. Malin och syster yster blir det, vet att allt heter fadder nu, men det låter finare med gudmor och gudfar..

Gudfar har jag några alternativ till, nu när Magnus inte är döpt. Men vi får se..


Tror Plutten sov en halvtimme på hela dagen, så ja tänkte va skönt då kanske han inte vaknar 4 till morron utan sover lite längre. Den gubben gick inte!

La han igår runt halv 7 -7 fram till 9 höll han på att sova och vakna och sova och vakna jag vet inte hur många gånger. Då trodde jag absolut han skulle sova hela natten för han borde vara trött som bara den.
Men icke, vid halv 11 när jag la mig, vaknade plutten hur pigg som helst. Vanligtvis somnar han om, men inte denna gången. Så jag fick underhålla honom fram till 12 och försöka få honom att sova, han log och prata för fulla muggar..

sen vakna han vid halv 2, vid 3, vid 4, vid 6 och vid 7 när mamma kom in och fick ta honom. Sen sov han till lite efter 8 så mycket sömn har han inte fått, inte jag heller för den delen. När jag tvingade mig upp i morse var jag mer död än levande tror ja..

iofs kunde han säkert ha underhällt sig själv, men jag kan inte sova när han ligger och pratar och grejar..


Men när han ligger där på skötbordet och ler och tittar på en med sina nyfikna ögon så smälter man och kan inte vara trött längre =P.

Skulle egntligen ha varit med Anna och Malin idag, men vi får ta det nästa gång.. Orka ionte pallra mig upp och bli folk riktigt vid den tiden.

Tror plutten sover ikapp lite idag, 1 och halv timme har han sovit nu =).. Så då får man tid till lite annat, ska sätta mig och plugga snart..

Ja det var nog allt för tillfället, sen blir det en promenad för mig och plutten..

Väntar fortfarande på att kommun ska ringa, 7-10 dar så fasiken heller!!!

Ne blir till att ringa själv.. så de ska jag göra nu =P



Pöss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela