Jennys tankar

Gapa stort

Publicerad 2010-08-30 22:29:20 i Allmänt,


Idag ahar jag varit hos tandläkaren, känns som det var evigheter jag var där sist. Fast jag tjuvkolla lite i min journal på datorn och såg att det var bara ett år sen :P.  De hade nya flådiga tangentbord också, lite impad faktiskt!




Känner mig lite stolt över att hon sa inte ett ljud om att jag skulle dra tandtråd och det fanns bara yttepytte tandsten att ta bort.

De enda hon skulle ha kunnat klaga på är väl att jag snart är 30 och nästan spyr i stolen varje gång de ska ta de där förbannade bilderna. Jag kan inte med de och det blir värre och värre!
Hon frågade om jag var väldigt vemmelmagad (stavning, ord??), när jag funderat en stund kom jag på att det är jag. Särskillt när det gäller att ha saker i munnen.
Jag kan tex inte ha en sked för länge i munnen lr tandborste, ja lr va som helst. Ja ni vet när man jämt bara ska hålla nåt i munnen för att greja :P.

Som när man gör iordning glass och norpar en sked glass innan man kommer in till tv-rummet, den tiden jag måste bära skeden i munnen, hua! Hulk hulk! Sked, tandborste, lr va de nu kan vara, får inte vara för länge i min mun :P.

Min snälla broder var barnvakt under tiden, när jag kom tillbaka så var han hungrig :P. Som tack för hjälpen så fick han hamburgare, hemmagjorda såklart nåt annat kommer inte in här och det gäller köttbullar också..
Broder blev nöjd iaf :).


Ne nu ska jag kika in i era bloggar..


Pössen



 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-31 08:37:35

Jag vet precis hur det är... kan inte heller fotas i munnen utan kräkreflex, tandborste, sked... yes det är mina arvsanlag :-(

Kram Mor

Postat av: SmålandsJenny

Publicerad 2010-08-31 15:47:02

Jag är precis som du.... så numera ger dom mig lustgas när dom ska laga hål och sådant. Dom har jäkligt svårt att fatta att man faktiskt får spykänslor när dom trycker på fel ställen och stoppar in stora saker i munnen. Sist klantade sköterskan sig så vi fick ta om bilderna en extra gång, bara för att det faktiskt gick ganska okej första gångensuck

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela