Jennys tankar

Lista

Publicerad 2010-08-10 21:52:45 i Allmänt,

Snodde denna från Angelica




Vad heter ditt barn?
Carl Vincent Alfred Anders Thörnqvist

När var du beräknad att föda?
14 Juli

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Den 29 juli kom han äntligen ut

Hur stor var barnet vid födseln?
4060g och 52 lång

Hur lång tid tog förlossningen?
En evighet, blev inlagd den 27:e, då hade jag varit hemma med värkar i ett dygn också..

Tog du någon smärtlindring?
Fick några tabletter så jag skulle få sova några timmar (1 timme blev de), sen fick jag välja på Morfin och EDA.. De tyckte EDA för det skulle hjälpa mig i längden och en massa mass lustgas.

Är du tillsammans med barnets pappa?
Nej

Tog ni reda på könet?
Jag ville de, men de kunde inte se..

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Förts trodde jag att det var en kille, men jag ändra mig mot slutet och gissade på en tös.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Jag hade namnen klara

Hade du en svår graviditet:
Nja, spydde som en tok till vecka 31-32 nångång, somna överallt och en massa vätska.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Jajjemän

Har du fått några bristningar?
Ja, fast inte så många..

Var du nervös inför förlossningen?
Jag blev de efter allt krångel med nålar och EDA..

Hade du några cravings?
Godis, russin och havrefras.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Det var oväntat!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Ingen aning, testen här hemma och på MVC krångla jue..

Hur mycket gick du upp i vikt?
typ 30

Hur länge ammade du?
Tills han var 10 månader

Vem är barnet mest lik?
Bara min familj, inte många som ser nåt av hans andra sida i honom.

Vad är det bästa med att ha barn?
Oj, det svaret blir alldeles för långt för att skriva här..

Vad är det sämsta med att ha barn?
jag vet inte, just nu känns det som allt det positiva väger mer så ja ska inte klaga..
Kom på en grej, diska och koka nappflaskor, fy fåglarna vad det är töligt!!!

Är ditt barn döpt?
Ja

Hur gammal är barnet nu?
1 år och nästan 2 veckor



Kommentarer

Postat av: angelica

Publicerad 2010-08-12 20:44:00

Inte roligt att vänta på att bebisen ska ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela