Jennys tankar

P-piller

Publicerad 2010-08-27 21:33:26 i Allmänt,

Hej igen :P

Så ni tjejer eller killar (om nu nån kille känner för att komma med nåt svar).
Jag har jue börjat med p-pillren för ett tag sen, kan säga att de inte riktigt funkar som väntat. Eller jo funkar gör dem, men det finns en viss biverkning jag inte står ut med längre! Har jag tur så kan denna biverkning sluta efter 3-6 månader, men nej tack!

Så vad har ni för förslag, har ni nåt ni kan rekommendera eller nåt ni inte tycker är värt att prova?


Jag vill inte ha spiral, så mycket vet jag.

Jag har kollat upp lite om pillret Qlaira, fast det kostar 100 spänn i månaden, kan det kanske iofs vara värt.

Jag funderar även på P-stav, nån som har provat de och har en åsikt?

Iofs skulle jag kunna ha kondomer, men det är inte alltid dessa finns till hands och de ger jue inte ett fullt skydd.

Ni behöver inte skriva att jag ska prata med barnmorska, för det har jag gjort och vi ska ses om en månad lr 2, men hon säger den faktan som står på pappret och jag vill veta vad "folket tycker"..

Om ni vill vara anonyma när ni svarar så är det helt okej för min del, alla kanske inte vill skylta med hur ni skyddar er.

Vore snällt om nån ville svara lr ge nåt tips..
För här blir det inge mer barn förens skolan är klar,Jag måste jue ha råd att ta hand om dem också.
Men man ska aldrig säga aldrig kanske finner jag kärleken och då kan det gå snabbt ibalnd =P


Trevlig helg på er!

Kram kram

Kommentarer

Postat av: Milla

Publicerad 2010-08-27 21:58:05

Jag hade spiral och det funkade bra för mig. Men det var ju inget alternativ för dig... P-stav har jag hört är okej också. Vad är det för biverkninge du har då? Du kan väl bara byta sort på p-pillren? :)



Tack! Känns roligt när man får lite stöttning och peppning sådär. :) Höhhö. Tiden är egentligen inget att skryta med, men jag jämför inte med någon annan än mig själv och då är det godkänt iaf!



Nja. Jag har inte så många bra loppisar på lager som man skulle kunna tro. Loppisen i Värmskog är dock bra, men där är det baa öppet på lördagar tror jag. Den i Segmon är också toppen, men jag vet inte alls vad de har för öppettider. Sen finns ju solareturen och gengåvan i stan förstås. Lycka till! Hoppas du hittar massa roliga fynd! Är det något speciellt du är ute efter? :)



Trevlig helg du också! (min helg kommer att innehålla jobb och lite sömn däremmelan bara)

Kram.

Postat av: Linda

Publicerad 2010-08-27 23:08:36

Ja hade p-stav förut, o ja tyckte inte om den :( mellan blödningar typ jämt och ont i armen där staven sitter. Men d ä ju olika vissa tycker säkert den ä jättebra! Svårt de där =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-28 11:45:46

Ceracette mini-piller, funkar inte för alla men funkade super bra för mig.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-08-30 03:54:03

Tja bruden, ja har haft p-spruta i 10 år snar o stormtrivs med det, men det är ju olika från fall till fall, men det kan ja rekomendera varmt. Behövs bara tas var 12 vecka,kramizzzzz

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-08-31 18:02:30

Hej! dedär me p-piller e ingen höjdare för mig :S



Har testat de vanliga p-pillren serasett (stavning?) men jag glömmer alltid p-piller eller "orkar inte ta dom" .. sen gick jag upp i vikt av dom.



Har även testat p-plåster, men dom släpper när man duchar.



Har testat p-ring men dom gilla ja inte, för fick pinsamma biverkningar.



Har testat P-stav men den fick jag mens i över en månad av så den fick åka ur..



Nu härd ejag en kompis som testat nån ny p-piller sort, tror dom heter "Jasmine" eller nått.. man går inte upp i vikt, vissa går till ock med ner av dom, det är inga hormoner som gör en knepig och verkade jättebra! :D så dom ska jag testa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela