Jennys tankar

Fundering och irriterad

Publicerad 2010-08-29 21:26:06 i Allmänt,

från 10:e augusti

Hejsan hoppsan!

Nu kommer jag klaga gärnet och fundera.. Jag säger inte att jag har rätt lr fel, jag bara funderar lite högt =P!

Har suttit och funderat på detta med våldtäkt och hur vissa killar ser på tjejer. Vet ni att redan de på mellanstadiet tycker över hälften att tjejen får skylla sig själv om hon haft lite kläder lr varit ute och gått när det är mörkt.

Sånt får mig att vilja skrika!! Ska vi verkligen uppfostra våra barn lr låta samhället uppfostra våra barn till denna tro??

"Jag har aldrig våldtagit nån, men om jag skulle de skulle jag inte ta en "fin" flicka."

Kan kläderna verkligen säga så mycket om en person? (jag vet jag är inte felfri på den fronten, men jag försöker iaf och det är en början!)
Hur ska man komma ifrån att lära sina ungar detta då?

Om jag väljer kortkort och urringat, då måste jag vara slampig (när man nu är slampig??) lr?
Men om jag är en fin flicka så måste jag gå klädd i knälång klänning då?
Hur kan man ändra detta tänket, fin flicka, inte fin flicka?

Ja där ser ni tjejer där går det en fin pojk! Hur ofta hör man de?

Men sa du nej högt och tydligt så han förstod?
Skulle det inte ha varit bättre om frågan var, hörde du henne säga ja och att det var okej?

Tal är jue sekundärt vid drunkning för drunkningsreflexen går in.. Kan det inte va så att man har nån överlevnadsreflex som går in när nån överfaller en?
Så andning och sånt blir prio 1 och tal kommer sekundärt. ???


Vissa saker får mig att vilja skrika, bara för att ni är tillsammans med killen behöver ni inte ta hans uppkäftiga kommentar som gulli gulli! Va fan stå på er lite! ta inte all skit " men han menade jue så gulligt" Formulera om och säg det igen då! (jag är inte heller perfekt på den fronten, men nu måste jag ifrågasätta saker för Vincent skull och inte ta vilken skit som helst. jag måste lära honom vad som är fel och rätt.)

En annan sak hur kan en sak som är grundläggande för människans överlevnad vara duktigt bara för att du är kille??
Nemen vad duktigt han lagar mat!
Ja se där om han inte lagar/skaffar sig mat och vatten så dör han.

Är han duktig för att han är kille lr är han duktig som människa?
Magnus är duktig på att laga mat, men inte för att han är kille, utan för att han verkligen kan det här med att laga mat. Anders däremot äter för att överleva och han är inte duktig för att han kan slänga färdiglagade köttbullar i en stekpanna.


Iaf läsvärt:

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela