Jennys tankar

Matigt

Publicerad 2010-03-22 10:06:43 i Allmänt,

Tjosan!

Så igår åkte jag och plutt till mamma mutter, jag skulle ägna dagen åt tvätt och plugg. Tvättar fortfarande hemma hos mamma, då det är ett projekt att ta sig ner till tvättstugan med tvätt och plutt samtidigt.

Mamma hade jue varit på klassfest kvällen innan så jag sms'a och fråga om de var vakna och vi kunde komma, och de kunde vi =). Hos mamma satt Lena och Eija  också, de var också på klassfesten. Vincent charma dem som han gör med alla =).
Tjejerna, tanterna, flickorna, gummorna lr va man nu ska säga =P hade både hunnit med för och efterfest =).
Låt som de hade haft riktigt kul!

Jag och Lena prata lite hälsokost och kravmärkning, då jag försöker ge plutt så bra mat som jag kan, men ekonomin spelar roll där också. Tror jag såg att kravmärkt kött gick på 219 kronor kilot =/, så de lär jag inte ha råd med varje kött måltid han får.
Vi pratade också lite sötningsmedel, hon sa att stevia var bra, vilket jag läst om. Har också kollat upp Agave nectar, som jag fick för mig var snäppet bättre, men de kanske det är inte är.. Vet inte varför jag fick för mig de =P. Det är synd att "bra" mat ska vara dyrare.. Satte bra inom "" tecken bara för att vi har (Jörgen =P) väl alla olika åsikt om vad som är bra mat och för mig får ni gärna äta vad ni vill. Detta är inge pek-pinne inlägg, utan lite bollande fram och tillbaka från mig. Och jag säger inte att det jag tycker är bra mat, är rätt lr att jag äter på rätt sätt!
Inge präktigt från min sida heller, lr se hur duktig jag är om nån skulle tolka det så..
Jaja nog om maten =P..

Måste också tacka för alla recept =). Jag gillar mat när det inte är för många "konstiga" ingredienser i.
Vet ibland när man ska göra nåt speciellt och man köper 14 olika grejer ock så ska man ha 1 msk av varje sak, sen står det i skåpet och blir för gammalt =/.

Kräm =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela