Jennys tankar

Kyckling

Publicerad 2010-11-29 22:48:25 i Allmänt,

Jag har börjat veckohandla och har gjort menyer för 2 veckor framåt, känner mig duktig :P.

Det jag undrar över är om nån av er har nåt gott kycklingrecept, gärna nån kycklinggryta som sköter sig själv eller nån kycklingrätt som man gör i ugnen.
Jag vill att det ska vara "enkla" grejer i den, sånt man har hemma, inget man springer och köper för att använda en gång och sen kasta. Helst inte för starkt då Vincent ska äta utav de.

Det står nämligen still i mitt huvud och jag hittar inget som jag direkt fastnar för i mina kokböcker, har ni nåt ni provat eller brukar göra så får ni mer än gärna skriva ner receptet.


Kram kram

Kommentarer

Postat av: Milla

Publicerad 2010-11-29 22:50:21

La precis in en bild i bloggen på en god och lättlagad kycklinggratäng! :)

Postat av: annica

Publicerad 2010-11-30 13:35:52

Kyklingfile i en form.

Blanda 2dl creme fraiche, soya, ananas i bitar, 1 dl av ananas spadet och Philadelphiaost och bred över.



Typ 175 grader tills kycklingen är färdig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela