Jennys tankar

platser..

Publicerad 2010-11-25 11:02:25 i Allmänt,

Hejhopp!

Kommer en bättre uppdatering ikväll tror jag :P.

Tycker det är lite jobbigt att skriva nu när jag inte vet vilka som är här inne och snokar, allt kan tolkas fel. Men så är det när man är intressant :P.


Så idag har jag ringt skolverket efter att Linda tipsa mig om de, fick reda på att jag har ingenting att säga till om. kommunen ska ta hänsyn till vissa skäl, men det bestämmer kommun själv vad som gäller, sa att då gäller inte mitt för de vill inte ens notera de nånstans. Ja då är det tyvärr så sa han, va helt grinfärdig för jag är så trött på detta. Jävligt lätt att sitta på andra sidan och säga vad jag ska göra, när de själv slipper gå igenom allt. Han sa lycka till och vi la på..

jo tjena tänkte jag och insåg att jag har 2 alternativ, ha längre studieuppehåll och försöka få föräldradagarna räcka ytterligare ett halvår eller flytta från kommunen.
Tänkte att jag gör ett sista försök att prata med dom..
Ringde kommunen igen och fick denna gång prata med en underbar människa,  som helt förstod att jag inte ville ha det så och noterade detta och skulle se vad hon kunde göra. ÄNTLIGEN, en människa som är förstående! Hon kan inte garantera nåt, men nu finns det iaf anntecknat så de förhoppningsvis tar hänsyn till de :).

Sen tänkte jag, varför ska jag krångla med det här, dom borde ha samma inställning som jag till det här. Dom borde också va på kommunen och tycka lite (vad vet jag, det kanske de är..)...


Äh vi får se vad som händer, jag och x antal till håller tummar och tår iaf..

Känns bra att det finns anntecknat iaf :).

tjing tjong!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela