Jennys tankar

Skoköpet och andra händelser :P

Publicerad 2010-11-25 22:52:12 i Allmänt,

Idag så tog jag och Vincent en tur till skoaffären och kika på skor, hade fått för mig att han behövde nya skor.
Trodde dom han hade var alldeles för små, så jag fick nästan lite ångest när gubben som mätte foten kolla skoran :P. Men det var ingen fara, han kan ha dem ett tag till, fast jag köpte ändå ett pax-skor som Linda tipsat om.

Vi pratade nämligen skor på babycafét sist, ammning är också ett ämne som kommer upp titt som tätt :P. Iaf så pratade vi märken och hur mycket pengar man behöver lägga på ett par vettiga skor. Pax och kavat var de märken som kom upp och ecco, ecco känns ganska avlägset med min plånbok.

Jätteviktigt att barn har bra skor. Pax blev det denna gång för Vincent hade för höga virster för att ens ta sig ner i ett par Kavat. Så han fick ett par precis likadna som H, tack vare att snälla Linda tipsat mig.

Veckan har även bjudit på en liten fika stund med farfar Lasse, alltid lika trevligt. Vincent och farfar busade och tittade på grejer :).

Jag har också haft lite tur i veckan, ni vet att boxer ska lägga ner sitt tv via bredbandet här, så fick papper om att vi fick ha det gratis fram till sista december. Snål som jag är så tänkte jag inte skaffa nåt nytt förens efter den tiden, men jag har tittat lite på vad andra har att erbjuda. Har inte hittat nåt ställe som har alla de kanalerna till de priset som jag har nu, men gissa vad.. fick brev om att kramnet tar över och jag får behålla alla kanaler till samma pris, bra att vara snål ibland :P.

Sen satt jag och leta julgardiner, hitta några som jag sååå gärna ville ha, men jag tyckte de var alldeles för dyra. Kolla runt lite mer och tänkte att jaja kan väl lika gärna kolla de vanliga sidorna också.. Gissa vad, precis de gardinerna jag ville ha fanns i fyndhörnan på ett av de "vanliga" postorderföretag, har jag tur eller tur, så nu är de hemklickade och jag går och väntar på paket.


Lite sämre är det med "hälsan" jag inge allvarligt eller så tror jag iaf.. Mår lite illa idag iofs, men jag är inne på 5:e veckan nu med med ont i "magen", ska ringa VC varje dag men det är alltid nåt som kommer imellan och jag missar tiden att ringa på..

Ne nu har jag svammlat nog, nu blir det att hoppa i säng..

Kramen

Kommentarer

Postat av: Milla

Publicerad 2010-11-26 17:53:13

Kul att du lyckats fynda! En härlig tillfredsställande känska infinner sig i kroppen vid såna tillfällen. :D



Hoppas "magontet" ger med sig snart! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela