Jennys tankar

lite smått och gott

Publicerad 2010-11-29 22:37:21 i Allmänt,

Hallå hallå!

Nu blir det ett hoppigt inlääg mycket att ta upp och berätta, ni vet jag är jue ute och flänger så det finns mycket att berätta :P.

I Fredags skulle jag egentligen ha varit på vin-kväll hos Anna, men jag började må dåligt på tordagnatt. Inte spytt nåt men hulkade och mådde pyton. Fredan samma sak + några toabesök, så det kändes som en dum ide och chansa och kanske smitta ner alla på vinkvällen.

Mamma skulle ta Vincent så jag skulle ligga på soffan hemma och försöka plocka lite och damma, det blev inget utav de. Jag fick börja med att köra Bark, Broder och Fesk till staden, när jag kom tillbaka till Grums igen började bilen skaka och var jättekonstig. Fick svänga in vid gruvan och ringa Lennart, han sa att jag skulle köra hem till mamma och det var knappt att jag tog mig dit. Bilen dog hela tiden och den orkade knappt uppför backen på 2:ans växel.. Så min ensamns hemma-kväll, blev en kväll hos mamma, inte helt fel de heller, fast jag känner att jag behöver vara ensam ibland.

Ensam ibland tänker ni, jag är ensam jämt jue, töligt det med kan jag meddela. Särskillt på kvällarna ( ja, jag säger emot mig själv nu :P), men jag kommer tappa svenska språket snart. Jag får aldrig prata och diskutera tv-program, dagen som varit och allt sånt.. Jaja hellre ensam än att nöja mig med nån som inte är värd mig! Skulle aldrig stanna hos nån bara för att slippa vara ensam, jag och Lasse diskutera detta en gång och han har så mycket bra saker att säga.

Så sovmorgon blev det ingen, mamma kom iofs upp och tog Vincent men jag hade redan vaknat till så jag kunde lika gärna gå upp, men jag längtar till nästa sovmorgon.

På lördan så traskade jag, Vincent och mamma på skyltsöndan, det var så mysigt, fast SVINKALLT! Nu när mamma bil är trasig (som förhoppningsvis är fixad idag), så får man gå i kylan.

Jag vann föresten en chokladkaka, servetter och servetthållare, en ljuslyckta, sen köpte jag sockar av Pillans mamma och en grej av Malin och Linda.



Söndan var det Beck som vanligt, varma mackor blev det också :). Fast jag såg inte så mycket av Beck, jag passade på att smita iväg och handla när jag ändå hade brorsan här. Morbror är storfavorit för Vincent, han ska bli bärd av Fredrik coh sitta i hans knä hela tiden. Idag när jag skulle göra välling åt Vincent så kom de ut och tittade och Vincent krama Fredrik så hårt så hårt, precis som släpp mig inte till mamma nu :P. Så jag är inte direkt ororlig för att Fredrik inte skulle duga om Vincent hade vaknat medans jag storsa i affären.

Mina gardiner kom idag också yay :), imorgon kväll ska det upp.


Jag tycker det är viktigt med genus-tänket, fast ändå är jag en bakåtsträvare som vill att varje familja ska få bestämma över föräldradagarna, jag vill att Lucia ska vara en tjej, jag vill att tomten ska vara en kille och jag vill att det är bara killar som ska kunna bli kungar och prinsar, precis som jag vill att prinsessor och drottningar ska vara tjejer med diamanter, kläningar och tiara.



Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela