Jennys tankar

Helgen som gått..

Publicerad 2010-10-17 20:50:59 i Allmänt,

Denna helg har jag inte sovit många timmar, trött som en gnu och ändå så sitter jag här??

Fredagen började med att min lilla kärlek väckte mig 4 och var så ledsen :(. Han gnällde och gråt fram till 1, då jag ringde pappa och fråga om han kunde komma och ta Vincent på en promenad. Behövde 10 minute med tystnad, mitt huvud var helt slut och jag var trött som satan..

Fredag kväll var inge bättre Vincent bara gråt och gråt och de låt som krupp när han andades. varje andetag låt jättejobbigt för han.. Vid 10 i 10 bestämde jag mig för att åka ut och åka för att se om han somna i bilen. Väl i bilen så kunde han varva ner och slappna av, så han somna ganska snabbt :). Körde några varv runt Grums så han skulle somna till på riktigt..

Jag hoppa i säng runt 12 och fick sova ända tills klockan 2 då det drog igång på nytt för plutten, stackarn. Upp och stod vid balkongdörren för att han skulle få frisk luft, öppna fönstren men inget hjälpte så vid 3 gjorde vi ett nytt försök med att åka runt Grums. Somna kanske efter 20 minuter, men vakna så fort vi stanna bilen..

Vid 4 - halv 5 så åkte vi in till akuten efter att ha pratat med rådgivningen en andra gång.. Gick förvånadsvärt snabbt där, var bara vi i väntrummet. Vincent fick adrenalin 2 gånger ( som man gör) och det hjälpte,var väl hemma vid halv 7 -7 och ramla i säng allihopa. Vid 9 var det en liten herre som tyckte att det var dags att gå upp, kan säga att jag inte riktigt var på samma linje där.

Min snälla lilla mamma kom upp och tog Vincent och jag fick sova till halv 11-11.


Sen var det full fart igen, vi skulle ut och fira en nybliven 40-åring på lördagkväll :). Var aningens seg hela dagen :P.
Vi hade sån lyx att golfrestaurangen hade öppet enbart för oss :). 15 glada centrumtöser.
Vi fick tillgång till ett jättefint rum på övervåningen, med jättefin utsikt (innan det blev mörkt då :P).

Lite utfrågning, mycket skratt, lekar och dans. En helt perfekt kväll, man har alltid kul med de här tjejerna :). Vi får allt se till att det inte går så lång tid mellan gångerna bara.

Slank väl ner några cider, men absolut inte för många! Men en underbar kväll med underbara vänner.
Halv 12 var jag hemma och somna nog innan huvudet landa på kudden. 4 gånger väckte plutt mig, men han somna om ganska fort, så inge större krångligheter. 

Vid 6 var det dags att rava sig upp för då var det en pigg liten herre som skulle upp och leka. Kan säga att jag var en zombie vid den tiden, men det var bara att skutta upp med ett leende och börja leka.
Så även denna dag har varit otroligt seg, men bjudit på många leenden :).

Nu ska jag snart hoppa i säng, för inatt ska jag upp vid 3 för att brumma från grums vid 4.


Vi ses och hörs!

Bilderna hamnar i andra bloggen..

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela