Jennys tankar

Påskafton

Publicerad 2011-04-24 10:29:42 i Allmänt,



Påskbreven är målade, hela 8 st blev det tillslut.



Godisskålen är fylld, inte vet jag varför jag skulle köpa så mycket godis. Jag och plutt var inte hemma många minuter den dagen iaf.



påskäggen till gudföräldrarna är klara, moster har redan fått sitt därför är det bara 3 på bilden.


Påskbaket är klart, Vincent hade kakor med till alla som han gick påskgubbe hos, så fick de ett sånt kort som sitter på påskäggen också.
Vi gick bara till gudföräldrarana, morfar, morfars grannar, farmor, mormor och Lennart.
Han har fått så fina påskpresenter och så mycket godis, ska ta kort på hans presenter nån dag.


Påskgubben är klar <3


Första besöket blev hos tant Malin som är Vincents Gudmor, en av dem iaf :)

Besöket hos morfar blev ett tag och vi passade på att stanna på grillat.

Efter ett snabb besök hos mormor där han provcyklade sin påskpresent och sovit lite for vi mot kil till farbror Magnus som är gudfar till Vincent, en av dem, han har jue 2 av varje :).

Magnus och resten av mina grabbar var hos Magnus pappa, så vi fick en pratstund med magnus pappa också :).
Vincent och Anders satt i Anders bil, där min lilla plutt satt och ratta i säkert 20 minuter. Varje gången vi öppna dörren så sa han stängd eller så öppna han och sa mamma sitta där :P.

Anders och plutt satt där och prova varningsblinkers och vindrutetorkarna, sen hittade han tutan också. Den var jätterolig tyckte Vincent :P. Han tuta precis så det låt som ett billarm och efter en stund kika en granne ut, men när han såg att de stod 5 pers runt en bil och vinka så vände han :P.

Vincent provsatt Magnus Cross också, den var inte rolig.
Efter att ha provat olika färdmedel drog vi till lekparken där jag och Anders hade hopptävling, vi hoppa från gungan. Jag vann, lr syrran slog mig efter ett tag men hon var inte med från början.
Sista försöket gjorde jag en jättesnygg vurpa och blev sandig överallt :P, Mathias är gentleman och hjälpte mig upp :).


Magnus åker MC


Erik och Vincent gungar :)


Anders försöker slå mig i hopptävlingen.


Magnus blev en heting i uppsatt!

Vet inte hur många timmar vi var i lekparken, men vi hade jättekul allihopa och Vincent hade roligast av alla tror jag :). Han åkte rutschkana, med oss allihopa, min fina lilla söting. Han styr mig och grabbarna med järnhand :P!

Mathias lyckades jag inte fånga på kort, så han kan ni fantisera ihop :P

Det var en trött plutt som kom hem till mormor runt halv 9, där vi skulle spendera natten. För idag (Söndag) kommer släkten på påskmiddag :). Så ska vi ta en tur till farfar :).

En mycket rolig dag, med lite stress där emellan..


Kram

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-04-24 11:28:59

Fina bilder på påskgubben, och vilken rolig dag han har haft..och ni också ser det ur som!! Känner igen huset bakom gungställningarna, där bor en kompis till oss!!! Kramiz M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela