Jennys tankar

sommardojjorna på

Publicerad 2011-04-15 23:03:00 i Allmänt,

Den 15 ska vinterskorna bort på våra vrålåk, de missa ni inte va?? Det är 15:e va? Har så dålig koll.
Att få bort vinterskorna visade sig vara ett helt projekt, som tog halva dagen av min plugg dag.

På torsda när pappa kom hem från jobbet åkte vi dit för att byta däcken, de gick bra att få upp alla muttrarna utom de där låsmuttrarna lr vad de heter. Dom som sitter på för att ingen ska sno däcken. Vem snor däck föresten?? Har man inte råd med däck, har man säkert inte råd att ha bil liksom..

Iaf varken jag, pappa eller broder fick upp dom. En satans massa svordomar lyckades vi väldigt bra med att få fram faktiskt, man får vara glad för det lilla :P.
på freda morgon ringde jag Grums Gummi och fråga om tid för att byta däcken, de hade dropp in så efter att jag varit på vårdcentralen for vi dit.

Där lyckades de byta 1 däck, de som inte hade sån där låsmutter. De sa lycka till och att jag fick vända mig till volvoverkstan.. Å vart skölingen ligger den då tänkte jag, ringde pappa som sa att jag skulle prova att åka till Grums motor.

De gjorde vi och där fick de bort de förbannade muttrarna, de fick svettsa på en annan mutter för att sen skruva bort skiten.

Innan frågade jag om de hade muttrar om vi kunde köpa för jag vill inte ha på de där låsmuttrarna igen. De hade de, sa dom.. Men de skulle nog ha tittar på lagret först.. När de bytt alla däcken sa fattades de en mutter, jag hade bara 2 extra med mig och de behövdes 3. De sa att jag kunde kolla på Grums gummi, ja sa att jag har redan varit där och dom har inte.. Det sluta iaf med att han sa att jag fick åka till Säffle lr Karlstad för att köpa en mutter.
Jag kunde köra med 3 muttrar så länge, men inte för länge.

Suck tänkte jag medans jag betala för däckbytet, kolla på OK om dom hade de hade dom inte. Men jag fick tipset om att höra med Grums gummi eller Grums motor, tack för de sa jag.

Ringde mamma som fick hoppa in på Volvo efter jobbet, vi skulle ändå sova i stan för att jag hade tenta på lörda morgon..



Här har ni en mutter from Hell!!

Bjuder också på en bild av min broder och vrålåket :P



Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela