Jennys tankar

Vincent

Publicerad 2011-02-21 10:23:24 i Allmänt,

Vet ni vad mitt lilla busfrö gjorde inatt, han vakna halv 4 och hade ont i munnen, han har en tand som inte riktigt vill komma fram.

Så han fick alvedon och jag la han i min säng brevid mig och ställde alvedonen på sänggavlen (heter de så?) huvudändan på sängen iaf. Så låg vi där och jag försökte trösta och sjunga.. så blev han tyst och han smacka och sög, tänkte det var väldigt vad han suger på nappen.. Tänkte att jag får nog titta vad han gör egentligen, tände lampan och då ligger han och bäljar i sig alvedon för fulla muggar.

Jag tar alvedon med spruta så det är ju perfekt att suga ur den korken, det rinner liksom inte ut själv.
Tänkte fan i helvetes jävla dret ryckte flaskan ur nävarna på han och börja läsa hur mycket är för mycket att få i sig.
Stod inget så hämta telefonkatalogen och ringde giftscentralen som hade kontorstid och de hade de inte klockan 4 på morron.. Då jag tyckte att det var lite överdrivet att använda akutnummret 112 för att nå giftcentralen,  plingade jag broder som fick hoppa upp och sätta sig vid datorn för att surfa till giftinformationscentralens hemsida..

Sluta med att jag ringde 1177 för att rådfråga, de skulle dubbelkolla med giftinformationscentralen så de kopplade mig dit.. De sa att det inte var någon fara men att jag inte ska ge han nåt mer alvedon nu, det är ganska stora marginaler på alvedon som tur är..

Sista gången jag lämna den in vid sängen pga trötthet kan jag säga..







kram





Kommentarer

Postat av: Milla

Publicerad 2011-02-24 14:56:01

Men shit vad läskigt. Tur att det gick bra!



Läste om "din" avdelning i tidningen. Verkar vara superstressigt och jobbigt när så många har slutat där. :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela