Jennys tankar

Gnäll igen

Publicerad 2011-03-07 13:33:14 i Allmänt,

hej hopp!

Så igår kväll for jag in till akuten, orka inte med magen längre..
Ringde mamma och gnällde för jag orka knappt bära Vincent, mådde pyton!
Så vi for in och jag kom in på ett rum och la mig och sov, blev väckt och där stod det en doktor huxflux. Okej, kanske inte så huxflux för jag fick vara där i 4 timmar, men det fanns tv i väntrummet så det var helt okej :P.

Hon klämde och kände på magen och de tog lite prover. Alla prover är bra, fick grejer med hem för att lämna baj-prov (fackspråk ni vet :P).
De skulle kolla att det inte är salmonella eller nåt sånt eftersom att det kommer en hel del bakvägen så fort jag stoppar nåt i mun.
Hon misstänker gallan, fast man kanske inte ska baja så mycket av de.. Hon skrev ut smärtstillande och tabletter mot illamående så det känns gött att ha de att kunna ta till när det behövs.

Så idag då.. Plutt vakna och hade feber igen! Fick tid på VC, så nu har han fått mediciner en för hostan och penicillin 400 spänn som hittat, jag fick också äran att betala 100 spänn för att lämna in ett bajprov, så kosta det 300 på akuten igår så 800 spänn och jag har inte hämtat mina mediciner än. Så nu får det absolut inte bli några fler böteslappar.. Ja spar ju massa i matpengar nu iaf :P om man nu ska vända allt detta till nåt positivt :P.


Vet detta blev flummigt..


Ne nu ska jag göra nåt vettigt


Pöss och kram


Kommentarer

Postat av: Milla

Publicerad 2011-03-07 22:07:00

Hoppas ni blir friska snart, både du och lilla V! Kram.

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-03-11 07:40:37

Jag lider med er min vän :-( hoppas ni snart är friska o att du får reda på vad det är för fel på magen. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela