Jennys tankar

50-års festen

Publicerad 2011-05-29 10:20:37 i Allmänt,

Tjoho!

I fredags var det då dax för moster Gunnels 50-års fest, vi hade jätteskoj! Kvart över 3 lämnade vi bygget, men va vi röjjde och sjöng som tokar.

 


Partyklar
Ser ni mobilen??

När vi kom dit så blev det välkomstdrink och en tipspromenad om Gunnel, ja känner inte min moster så väl då jag bara fick 5 rätt av 12.. Väl uppe i partytältet letade vi upp våra platser och satt oss till rätta.








Min lilla gullunge <3



Det bjöds på jättegod mat som kom från Oliven, mums!! Både jag och Vincent åt och åt, till maten så drack jag vatten eftersom Vincent fortfarande var med..
Min lille trötta pojk, sötisen.







Lyx, Perra som lekledare då Vincent inte ville sitta still längre. Vet inte hur många varv han åkte traktor :P.

Runt halv 9 kom barnvakten och hämatde Vincent, det var en trött liten kille som följde med Morfar hem.

Varje person hade fått en prick på sitt placeringskort, så nu var det dags för tävling. Jag hamna i lag sport, som by the way vann allt! Oh yes man är kung på att plocka makaroner med spaghetti, som blev min gren och som jag vann :P, 3p till mitt lag!


Fan, orkar inte kludda mer.. Blå pil är moster, röd pil är bartendern som gick runt och tog upp drinkbeställningar.
De i partyhattar tillhör laget Fredrik och flickorna.


Morfar som var lagledare över lag Björnligan



De andra deltagarna i lag Björnligan


Fredrik och flickorna


Lag dubbelt så bra, där alla hade dubbelnamn. Fast de hade en Åsa och en Stefan som fick heta Åsa-stefan, då några hade hoppat av och inte kom på festen.


Lag Pink Ladies, där moster var lagledare.


Lag Birgitha och Lennart, Där alla i laget hette antingen Lennart eller Birgitta :P. De fick iofs en Stefan som var tvungen att kalla sig Birgitha :P.


Delar ur mitt lag, lag sport.
Maria nånting och Mats Wilander.


Johnny Holm och Emma Igelström



Björn Dæhlie, så var jag, Jenny Kallur..




Broder


Kusin Petra

Under kvällen så fick Gunnel visa sin hurtighet, hon håller på att träna in för olika maraton och tjejvasan (som hon fick av oss i present + presentkort och en dag i skidtunneln :P).

Så hon fick en stor tärning så fick hon hålla på att slå tills hon hamnat på alla siffror och fått göra sin gren. Hon hade tur och slog ganska snabbt en av varje och behövde inte göra 5:ans gren 10 gånger :P.







Rockringen blev populär och jag tror de flesta gjorde ett försök :P, men de korten lägger ja inte upp :P.




Men va fan det går ju inte att ta kort på er, bara massa skägg och hår överallt!!

Dans och röj fram till det ljusna!











Fyllefingrar, ser ni sugröret som fastnat i mitt hår.. undrar hur länge de satt där?? Försvann från min drink efter en vild dans med Petra :P.


Nattamat, mycket uppskattat. precis vad magen behövde :P




Huxflux ville att dansa och det blev trångt på dansgolvet..







Fyllefingrar igen *suck*









multitasking, chipsätande och dansar, prova de ni grabbar :P


Kvällen avslutades med Jag går och fiskar.



Vi lämnar bygget.

Tack moster för en superkväll, med mycket skratt, alkohol och gamla minnen :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela