Jennys tankar

Orsa björnpark

Publicerad 2012-07-07 21:04:00 i Allmänt,

Tjena tjabba hallå!
 
Ser ni björnen?
 
Så idag när Vincent ätit klart sin medicin för streptokocker, så packade vi in oss i bilen och drog till Orsa över dagen. Det blev en riktig kul road-trip med Plutt, Border och Matzan :). Men jäklar i min lilla låda vad långt det var, nästa år funderar vi på tomteland och leksands sommarland, där var jag som barn och jag tyckte det var mysigt och kul redan då, så det kan väl bara ha blivit bättre antar jag.
 
Jag var väl sådär imponerad av stället, man fick se djuren på ganska nära håll, men de va inte direkt stora..Hade förväntat mig stora björnar så är våra kor större typ :P.
 
Ser ni ugglan, det tog tid innan vi såg den, satt en annan i huset som man såg ganska lätt :P
 
 
Björnbebis
 
 
Små Brunbjörnar..
 
Amur-sibirisk tiger, stor som en skogskatt :P.  Ja ni ser ett huvud där bland alla löven :P
 
 
En hög Kamtjatka björnar, synd bara att det var en gubbe som skulle stå och bre ut sig framför björnarna HELA TIDEN!
 
Persiska leoparder
 
En skitande snöleopard :P, ni ser en svans där nånstans.. Skygg sak som inte ville vara med på kort :P.
 
Fina broder
 
Isbjörn
 
 
Kodiak björn
 
Bra att veta..
 
Varg i full fart..
 
Var sådär nöjd med parken, men det var en rolig resa med några av mina favoritgrabbar :). Men efter att ha sett djuren i nordens ark, så tror jag att man får se dem i mer "verklig" storlek där.
 
När vi var hemma hos mormor igen, så upptäckte vi Vincents första vattenkopp, som vi då trodde var ett myggbett/fästingbett..
 
 
Somna gott gjorde den kvällen iaf
 
Kram kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela