Jennys tankar

svammel

Publicerad 2012-09-13 21:29:58 i Allmänt,

Hej hopp!
 
Idag har jag jobbat i säffle igen, knappt så jag hinner med att plugga! Hua, men jag törs inte tacka nej till nåt jobb när jag inte vet hur nästa månad ser ut, ska försöka skrapa ihop lite mer timmar denna månad så jag kanske kommer upp i heltid.. Vi får se! Måste bara säga att jag har så underbara vänner, ni är underbara allihop!!
 
I mitt jobb så får man uppleva många jobbiga saker men också många väldigt roliga saker och situationer. Jag kan säga att jag är kanske inte den bästa på det här md döden och hur man ska ta upp det ämnet, lr hur man tar hand om anhöriga när vi har palliativa patienter, lr hur man försöker att börja trösta när patienten avlidit, men jag springer inte därifrån iaf.. Det är jue alltid något iaf, hua va jag bävar mig för allt sånt. Men jag tränar iaf och har börjat närma mig ämnet med patienter som har misst någon..
 
Jag har ett riktigt roligt jobb och jag börjar känna mig säkrare i min roll, även om jag tar egna beslut så brukar jag alltid efteråt dubbelkolla med en kollega för att få en liten bekräftelse lr tips på hur de skulle ha gjort.
 
Idag efter jobbet så har jag och Vincent bakat, jag är inne i en sån där bakperiod nu och eftersom jag har en lång lista på saker från läkaren på vad jag ska äta och inte äta för min mage så kan jag lika gärna baka grejerna själv. Så idag har vi bakat "Maivis goda tekakor", fick receptet av en kollega. Hon var så snäll att hon åkte hem och hämtade sin bakpärm så jag kunde kopiera de recept jag ville ha :). Så här ska bakas och provas :). Ne nu ska jag hoppa i säng..
 
Pöss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela