Jennys tankar

Helgen!

Publicerad 2013-04-23 17:38:59 i Allmänt,

 
 
 
I helgen har det varit full rulle! Jag och plutt somna på soffan i fredags, har sovit bättre faktiskt. Lördag morgon så åt vi mysfrukost ihop :). Sen bar det av till skutberget för Cirkusens dag :). Plutt tyckte de var intressant och var mycket imponerad av vissa konster och trick :). Han var lite besviken över att han inte såg några djur förutom katter. Där vi parkera var det en stor stor vattenpöl, det kan nog inte kallas pöl egentligen för det var snarare en stor damm,. iaf så kastade vi några kottar där :).
 
 
Sen brummade vi vidare till mormor som bjöd på mat, mamma skulle också va barnvakt den kvällen då jag skulle på metal-fest. Efter maten satt vi ute i solen, plutt lekte med vattenpistoler och cykla runt runt (inte samtidigt då).
 
Sen var det dags att göra sig iordning.. Satt och smutta några klunkar vin i solen hos mamma också, tror jag hann med 3 klunkar innan det var dags att dra. Robin hämtade upp mig och broder, Matzan hade han redan hämtat upp. Sen for vi ut i skogen till en lada där Simons överraskningsfest var. En SVINKALL lada!  Kvällen var kul, med tävlingar och töl. Några drack lite för mycket andra elda grejer som kanske inte ska eldas :P, men de höll sig vid grillen iaf :P.  Mycket lyckad kväll, förutom en viss idot och kylan då. Frös innifrån och ut och kroppen värkte som satan i slutet av kvällen. Vid 12 kom Robin och hämtade oss :). Jag tog det lugnt då jag skulle köra på söndagen så jag sluta dricka vid halv 11. Jag drack 3 st 33 cl cider, men jävlar i min lilla låda vad jag kände mig dålig dagen efter. Huvudvärk som släppte först runt 20 på söndagkväll och seg så in i norden! Det måste vara åldern va? När hände detta?
 
 
Födelsedagsbarnet Simon
 
 Thomas försöker sig på en liten lur i tronen :P
 
På söndag hade jag lovat Vincent att vi skulle åka till Säffle och titta på Sean Banan :). Men det var inte som vi trodde, det var en ledsen och besviken kille som följde med hemåt efter showen :(. Mamma, jag gillar inte Sean Banan längre,  åh va de gjorde ont i hjärtat. Jag ville så gärna att han skulle ha kul och det blev bara blaha av allt. Jag försökte ha han på axlarna så han skullle se men min längd mot alla långa pappor som hade sina ungar på ryggen, ja det var inte så lyckat. I mina ögon är Sean Banan en barn grej okej finns väl enstaka vuxna som har honom som idol. Men jag tycker det är riktigt dåligt att så många vuxna var där och stod långt fram utan barn, massa långa tonåringar där också, jag vet att de har samma rätt som vi att va där. men jag hade nog aldrig stått långt fram som ensam vuxen. Endel släpa med barnvagnen in, andra var 5 stycken som var där med 1 unge och alla skulle knö där framme. Vi stod skitlångt bak och såg inte ens sceenen. Varmt så in i norden och huvuvärk, jag var riktigt svettig efter att ha stått där. Vincent sa iaf att han ville åka hem, så då gjorde vi de. Vi åkte till morfar som bjöd på kladdkaka :).
 
Snälla Matzan fixade en cd med Sean Banan så idag var han populär igen och jag ovade Vincent att om Sean banan kommer mot värmland nånmer gång ska vi köpa biljetter och se honom då.
 
Jut de vi bytte däck på söndan också..
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela