Jennys tankar

Julafton

Publicerad 2013-12-25 23:32:00 i Allmänt, Familjen,

 
 
Vi har verkligen haft en jättemysig jul.
Det var mycket förberedning i köket dagarna innan, men det var det värt. Jag kan helt ärligt säga att jag kommer aldrig mer att rulla köttbullar, provade nämligen att spritsa dem i år och vilket snille det måste ha varit som kom på de. Tack du smarte uppfinningshen.
 
 
 
Jag hade bestämt mig för att vara hemma på julafton, så jag och Vincent fick en mysig morgon ihop innan vi smet in till grannarna och åt frukost :).  Det första jag och Vincent gjorde på morgonen, föutom att gosa då, var att titta i Vincents julstrumpa. Där låg äntligen paket nr 24, som han har väntat.
 
 
 
Nöjd kille som stolt visade upp plattan för mormor, moster och Lennart.
 
Vid 12 kom pappa, Fredrik och Josefin hit :).  Vi började med att äta julgröt, sen lite bus och ek innan det var dags för all mat. Mums va gott allt var! Efter maten var det dags för Kalle Anka, något som tog aldeles för lång tid enligt Vincent :P.
 
 Jag ska väl egentligen inte klaga för jag somna och missade iaf 10 minuter av Kalle.
 
 
 
 
 
Jag öppnar lite paket, Vincent fick skutan som ni ser på bilden, den blev väldigt populär. Tågen och pruttkudden gick också hem.
 
Tror pappa också blev nöjd med sin juklapp en Bosch Tassimo Joy :).
 
Efter firandet här hemma så for vi till Matz oh hans föräldrar för lite snabbfirande innan vi fick styra bilen hem mot mamma för lite julfirande där.
 
Sen på kvällen kom min stora älskling hit.
Vår julafton är jag mycket nöjd med, hoppas nyår blir lika bra.
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela