Jennys tankar

Sjukling

Publicerad 2013-02-15 09:47:43 i Allmänt,

Måste bara fråga, om det nu är någon som ortfarande är in och tittar :P.
 
Nu har jag varit sjuk i ett par dagar, vincent är hur pigg som helst, inte ens snuvig.
När jag är hemma och är sjuk är Vincent alltid hemma hos mig. Bor man 2 så lämnar väl den andra föräldern på dagis antar jag och ingen vet att mamma/pappa ligger hemma och är sjuk. Men hur gör ni ensamstående? Får man lämna på dagis när man själv är sjuk (naturligtvis inte magsjukan lr något annat skitsmittsamt). Men Vincent är hur pigg som helst och underhålla en 3-åring när man har feber jordens huvudvärk och hosta from hell är inte lätt + att jag är livrädd för att han ska bli sjuk.
 
Så hur gör ni, ska fråga på dagis sen hur andra föräldrar gör?  Brukar alltid fråga om allt jag funderar på där och de är så snälla och förstående :).
 
Jaja nog tjatat om detta.
 
pöss

Kommentarer

Postat av: Milla

Publicerad 2013-03-01 08:21:03

Ja, tydligen får man ändå lämna på dagis om man är sjuk.

Postat av: Anna

Publicerad 2013-03-04 11:42:46

Jag är inte ensamstående men i somras när jag var sjuk och hemma från jobbet var det jag som lämnade Linus på dagis :)

Hoppas allt är bra med dig. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela