Jennys tankar

Helgen

Publicerad 2013-05-13 22:22:00 i Allmänt, Familjen, Firarhörnan,

Helgen har varit fullt upp, det känns så iaf.
Fredagen skulle jag egentligen dricka vin med Malin, men jag var helt utmattad och ville bara sova.. Vart en jobbig vecka, somna på badrumsgolvet en gång och satt och grina för jag var helt slut och ville bara sova, orkade inget! Iaf så somna jag tidigt på fredan, vaknade av att Matz satt i soffan och titta på mig, märkte inte ens när han kom. Sa hej till honom och somna om. Matz väckte mig vid halv 1-1 nångång och sa att nu går i vi in till sängen och lägger oss, somna innan jg hann släcka lampan, det sista jag minns är att matz sträcker över armen över mig för att släcka den. Orka inte ens försöka nå lampan.. Klockan 8 ringde klockan och jag fick verkligen tvinga mig upp då, hade lätt kunnat sova mer om jag fick..
 
Iaf så upp och hoppa i kläderna och sen iväg för att hämta Plutten hos morfar, vi skulle ju iväg på kosläpp :).
Vilken bilkö och va folk det var. Camilla med familj mötte vi upp där och Matzan var med, men den klanten tappa bilnyckeln. Jippie den var jue lätt att leta efter, vi parkera på en åker och gick en bit.. Matz pappa fick rycka ut och komma med extra nyckel och vi letade som bara den.. Som tur va, var det någon som hittat den och lämnat in den :). Så lekparken hanns inte med, men barnen busade för fullt på åkern vi parkerat på. Hoppa i diket och klättra på kanten, så det blev en lång lekstund för dem där :)..
 
Lång väntan innan korna kom springnas..
 
 
 
 
 
 
Sen bar det av hem till Matz föräldrar där det väntades 30-års kalas. Nina var det som skulle firas och vi kalasade ända fram till klockan halv 9-9 och vincent var vaken hela tiden. Blåste bubblor busade med alla som var där :).
Kanon kväll som bjöd på grillat, kubb och massa skratt. Jag och Matz festade på cola och fick brumma hem alla kalasfirare, sen träffades vi hemma hos mig och myste till en film. Underbara fina M <3.
 
Söndagen fick jag sovmorgon av Matz, så skönt även om jag inte kunde somna om, men att bara få ligga kvar i sängen var kanon :).
Sen skyndade jag och plutt i kläderna och åkte och hälsade på Pernilla och Nike, massa töl och skratt som vanligt. Fasiken va jag saknar pillan.
 
Hem få i sig mat, åkte till morfar för att bada och prova båten putt fick av Matz :). Och vet ni vad, när jag kom hem var disken borta golven dammsugna och allt plock var borta :). Världens bästa M hade fixat i ordning här hemma, vilken LYX!!!
 
Det var min helg de, nu ska jag strax hoppa i säng.
 
Kramen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela