Jennys tankar

Helgen

Publicerad 2013-05-06 22:50:00 i Allmänt, Familjen,

Hejsan!
 
Helgen har bara susat förbi, men vilken fin helg det varit :).
Fredagen började sådär, Vincent var sig inte lik. Han gick och höll sig för nacken och masserade huvudet och man såg på honom att något inte var bra. Jag klämde och kände lite, vet att han ramla på dagis i torsdags tänkte om de kunde vara något efter de, lr om de va någon svullen lymkörtel, men kände inget.
 
På kvällen hade han fått en stor knöl, "min hårda kula" och kunde inte titta i taket eller vrida huvudet åt vänster, min lille putt. Titta på magen gick bra, så det kändes bra iaf. Iaf så fick vi en tid på gripen, men det vara bara en svullen lymfkörtel, så han blir nog förkyld snart. Vet ju att de kan göra ont, men han var feberfri och kunde inte titta åt alla håll så jag hönsmamma som man är blir man ororlig. Får hålla lite koll på den iaf.  Så lördag morgon var det bara att rava sig upp tidigt som vanligt, fick t om väcka plutten.
Men vi fick en tidigt mysfrukost :).
Skjorta var ett måste då han skulle ha lika som M.
 
På parkeringen vid gripen sprang vi på gammelmorfars lillebror, väldigt oväntat men kul :).
Efter besöket blev det lite lekparkshäng, det ligger en lekpark precis brevid parkeringen, så vi passade på lite innan parkeringstiden gick ut :).
 
 
Brummade hem till mamma mutter och spenderade helgen där :).
Vi har haft det toppen och lekt i massor även sovit ikapp lite :).
 
 
Vi hann även med en liten runda på stan, jag skulle till scalateatern och hämta biljetter, samt några andra affärer. Vi tog en tur till tårtpinglan också, första gången jag besökte den affären, jättemysig affär :). Köpte äntligen Diamond kantmönster, så de ska provas så fort jag får tid :). Helgen bara rusade förbi, skulle egentligen vart ut med M, men jag orkade inte så han fick ha killkväll istället :).
 
Det var nog allt om min helg!
Va långt det blev..
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela