Jennys tankar

Lunchdate

Publicerad 2013-10-16 17:24:00 i Allmänt, Vardagslyx,

Jag och Vincent mötte upp Caroline på torget för en lunchdate, Vincent älskar att åka buss så inga problem med att få med honom :P.
Jag och Caroline gick massagen ihop och har hållit kontakten lite sporadiskt efter det, sen sprang vi på varandra på Ica Maxi och bestämde att det var dags att träffas :).
Vincent ville egentligen bara ha pannkakor men jag är inte så hemma i stan än att jag vet vart de serverar de :/. Det blev iaf en varsin nachotallrik till slut, en med mycket creme fraiche till Vincent.
 
Jag och Caroline satt och töla efter maten, min 4-åring med mycket spring i benen tyckte inte att det var så kul att sitta där och lyssna på när mamma prata. När han längre inte stod ut med att titta på folket genom glasrutan och sitta på en barstol så gick vi vidare. De hade något jippo vid Ecco affären så Vincent fick en ballong och staden blev genast lite roligare :).
 
Vi gick till Tidens Melodi och köpte varsin fika, kan verkligen rekommendera det cafét! Hembakat, så mumsigt :). När alla gottigheter var uppätna var det dags att ta bussen hem. Jag brukar ta buss 2 då man får gå lite kortare och just denna dag hade jag gärna tagit 2:an då det regnade. Men 8:an var en sån där dragspelsbuss och den var vi bara tvungna att åka tyckte Vincent. Han har stenkoll på vilka bussar vi kan åka med. Så det blev en liten promenad i regnet också :).
 
 
 
 
 
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela