Jennys tankar

Mini Semester

Publicerad 2014-08-08 22:52:00 i Allmänt, Familjen, Semester och utflykter, Vardagslyx,

Lekparkshäng hann vi med även idag :).

Vincent hitta en drake idag som han fick köpa, så efter kvällsmat och fast det nästan inte blåste någonting ville han prova den. Så vi traskade upp till toppen av berget där syster bor och satt på en bänk och väntade på lite vind :). - Mamma man ser jue hela Strömstad här ifrån, fy så vackert!

I Onsdags när vi åt frukost sa systeryster att hon skulle åka till en kompis, så ja fråga om vi fick låna hennes lägenhet och det fick vi. Så jag och Vincent tog en spontantripp till Strömstad :).
Jag hade egentligen inte alls råd att åka dit med allt som man egentligen vill göra, äta ute gå lite i affärer mm.

Efter frukost så började vi packa och sen for vi, redan vid Ikea här började Vincent fråga m vi var framme snart, så det blev en lång lång resa för oss båda. Men vi underhöll varandra så gott det gick.

Väl framme tog vi en tur på staden och bara njöt :), traska runt i lite affärer och tittade. Leksaksaffären tog längst tid kan jag berätta. På hemvägen hoppade vi in på Coop för att köpa lite frukostgrejer och lite mys till kvällen, Vincent ville inte gå ut och äta och det gjorde inte mig ett dugg med tanke på pengafronten.

Vi köpte en varsin glass på Coop, så vi sprang hem med varorna, sen gick vi till havet och åt glass, så mysigt <3.

Kapten Vincent styr båten, själv håller jag utkik efter pirater
Vill alltid vara med på kort med mamma <3
Vi kände på vattnet flera gånger och bestämde oss för att imorgon ska vi bada.
Lite lekparkshäng hann vi också med innan vi gick hem och tog kvällen.

Torsdagen så åkte vi till Seläter för att bada, vi badade och hade jättemysigt ända tills vi köpte en glass och korv i korvbröd då kom getingarna och de var överallt. Vi gick längst ut på bryggan för där blåste det mer och fanns inte direkt någonting getingar gillar, men nog fan kom de dit också. Såna där jobbiga som sätter sig på armar händer, ansikte och kryper, inte bara flyger förbi och tar en kik. Vincent blev jätterädd och ville efter detta åka hem. Men det blev väl strandliv i ca 1,5 timme iaf. Vattnet var jätteskönt, inte särskilt kallt.

Efter stranden blev det Nordby en stund, kom där ifrån med en lite tommare plånbok. Vi var in på gottebutiken och köpte godis, så blev det en varsin grej på sportshopen.
Sen åkte vi hem för att äta lite innan vi promenerade runt Laholmen och gick runt på stan. Det är så mysigt att gå på bryggan och gå runt och kika på alla favvoställen man fick när man jobbade i Strömstad.

Lite vind under draken blev det när Vincent sprang nedför backen, så den flög några  ynka meter men V var nöjd.

På torsdagen strosa vi på stan igen och lekte i lekparen.
Vi slog på stort idag och gick ut för att äta lunch, Vincent tog Pannkakor med grädde och sylt och jag åt nog en av världens godaste cesarsallader som finns. MUMS!
Men åter igen så kom det getingar efter en stund som kröp ner i syltskålen, så vi fick gå in och sätta oss. Vilket iofs inte gjorde så mycket för paret brevid oss rökte hela tiden! De hann knappt släcka den ena innan de tände den andra.

Lite lekparkshäng innan vi gick hem för att packa. Sen styrde vi hemåt.

Så mysigt att åka iväg bara jag och Vincent, vi har haft det jättebra, lekt och tagit dagen som den kommer :).