Jennys tankar

Hipp Hipp Hurra för Vincent blir 5 år idag!!!

Publicerad 2014-07-29 20:44:00 i Allmänt, Familjen, Firarhörnan,

Idag fyller min stora Vincent 5 år, hur det gick till har jag ingen aning om, då han fortfarande borde va en liten bebis eller max 2 år.
 
Jag hade ställt klockan på 06:15, tänkte att då hinner M vara med innan han ska iväg till jobbet. Men tji fick jag, det var någon som vaknade vid 5 kom in till mig och sa att han fyller år och att ha ville ha paket. Jag försökte med att nej det är mitt i natten kom upp och lägg dig brevid mig. "jag är pigg mamma det går inte att sova" -jo lägg dig rätt, så blundar du och slappnar av, gissa vad det resulterade i. Någon som låg och knep ihop ögonen och tjuvtittade varannan sekund, medans han låg och puttade mig på axeln hela tiden. Det slutade naturligtvis med att jag masade mig upp samlade ihop paketen och sjöng för fulla muggar vi gratulerar, vi gratulerar.. Sången bestämde Vincent sen innan.
 
Tåg mamma, titta tåg <3
 
 
 
När alla paket var öppnade så kom mormor med paket till Vincent, som innehöll en bok och en skattkarta. Skattkarta på morgonen var toppen!
Min stora fina älskling <3!
 
Skattkartan ledde till ett jättestort paket som innehöll 2 stora kuddar med Spindelmannen som mormor sytt :).
Efter födelsedagsfrukost och bus med presenter bar det av till Råtorps café, vi brukar cykla dit och ha födelsedagsfika för Vincent varje födelsedag!
 
 
 
På kvällen fick Vincent åka med Lennart och mormor på liften, för det får man nämligen när man är 5 år :).
 
 
 
En fantastisk födelsedag för en fantastisk liten människa.
 
Tjingeling
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela