Jennys tankar

Dagens måltid

Publicerad 2015-07-01 21:59:47 i Allmänt, Mat,

Idag provade vi Sanna Brådings rotfrukt och fiskgryta, M var skeptiskt i början men det var väldigt gott och lätt att göra. Jag gillar recept som går snabbt att göra i denna värmen.
Receptet har jag hittat på Sannas instagram som jag tycker ni ska följa, ett toppenkonto!
 
Du behöver
3 palsternackor
3 morötter
3 potatisar
1 purjolök
ca 200 g rotselleri
 
Vatten
Grönsaksbuljong
Lagerblad
Vitpepparkorn
Persilja
 ca 600-800 g torskfile
Creme fraiche
vitlöksklyfta
citron salt.
 
Skala och hacka alla rotfrukter i lagom stora bitar/skivor
Lägg allt i en gryta och häll på ca 3-5 dl vatten, i med några lagerblad, vitpeparkorn, grönsaksbuljng och persilja och låt koka i 10 minuter.
 
Skär torskfilen i kuber och lägg överst i grytan och koka ytterligare i 5 minuter.  Rör sedan om försiktigt.
 
Rör i hop creme fraiche, salt och riv ner 1 vitlöksklyfta och några droppar citron.
 
Servera med sallad.
 
Jag skivade även i några tomater när det var dags att servera.
Jag skippade även persiljan då jag inte hade någon..
 
Mums!
Suck och stön, jäkla bilder varför??!!!!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-07-03 21:17:42

MUMS!! Tack för matlådan -det var jättegott👍
Kram Mamma
Ps. persilja finns utanför husknuten i odlingslådan😜

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela