Jennys tankar

Stöpa

Publicerad 2015-06-27 21:16:00 i Allmänt, Semester och utflykter, Vardagslyx, Vänner,

Idag åt vi familjefrukost inne hos mamma, Joel och Josefin är här och hälsar på :), så då passar det extra bra med lite familjemys.
 
Vid 10 drog vi iväg till plantagen för att leta present till Lennart som fyller år imorgon, han har svart bälte i pelargoner, så vi täkte han skulle få utöka kunskaperna lite och iaf få nybörjar bälte i hjortronplantor, björnbärsbuskar och körsbärsträd. Vi får se hur det kommer gå, men jag håller tummarna. Egentligen hade vi spanat in ett äppelträd, men det fanns bara så små och inte något vi riktigt fastna för, så därför blev det lite annat smått och gott.
 
Efter turen till plantagen så packade jag och V in oss i bilen för att dra til Sunne, min äldsta och bästa vän bor där :), vi ses alldeles för sällan men när vi väl ses är det som vi umgåtts varje dag igen :).
 
V var överlycklig då jag berättat att Linnéa hade kattungar hemma, så han har gosat och snosat och bärt runt på dessa fina småhårbollar.
 
 
Efter massa mys åkte vi till Mormors glasscafé, något jag sett framemot, denna gravidtet är jag glasstokig men det duger inte med en sketen pinnglass. jag vill ha såna här glassar
 
Jag och Linnéa tog lika så en varsin sån momsa vi i oss. Så god, nästan gång ska jag ta den med choklad :).
 
Denna valde V :)
Efter turen till glasscafét åkte vi hem till Linnéa igen och satt och prata :). Det är så skönt att komma hem till L och få sitta och prata om allt.
 
 
Tjingeling
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela